UNIVERS THARRATS (EXPOSICIÓ CENTRAL)

Una visió renovada més enllà del Tharrats conegut
del 24 de novembre de 2018 al 3 de març de 2019

Joan Josep Tharrats (Girona, 1918 – Barcelona, 2001) és un dels creadors més interessants i polièdrics del panorama cultural català de la postguerra civil ençà. El centenari del seu naixement i la seu de la Fundació Tharrats d’Art Gràfic a Pineda ens ofereixen una oportunitat única per a explicar, per enèsima però alhora primera vegada, la riquesa del seu univers creatiu.
La mostra transmetrà una visió renovada del “fenòmen Tharrats”. Joan Josep Tharrats és molt més que un pintor, moltíssim més que “l’impressor de Dau al Set”. Tharrats és un fenomen cultural, un univers creatiu que podríem estructurar, bàsicament, en quatre grans apartats: Artista plàstic, dissenyador gràfic, escriptor i emprenedor cultural.
L’objectiu és fer comprendre al visitant les múltiples facetes creatives de Joan Josep Tharrats, mitjançant una metodologia expositiva tan rigorosa com amena i pedagògica.

.

Guia de l’exposició

Presentació Novembre de 2018. Fundació Tharrats d’Art Gràfic de Pineda de Mar, Pineda de Mar.
Es farà un acte on es presentarà el catàleg de l’exposició principal o, arribat el cas, del conjunt dels actes realitzats durant el Centenari.
Data 24 de novembre de 2018 a 3 de març de 2019
Lloc Fundació Tharrats d’Art Gràfic de Pineda de Mar
Comissari Ricard Mas
Conferència central Joan Josep Tharrats: l’artista, el dissenyador gràfic, l’escriptor i l’emprenedor cultural. Per Ricard Mas.
Taula rodona  Tharrats revisitat. Revisió critica entre tres experts on s’abordarà Tharrats des d’una perspectiva analítica que, a part d’aportar els arguments reivindicatius que hagin justificat la celebració del Centenari, ha de servir per obrir nous camps d’estudi lligats a la seva figura, com a part d’una nova etapa de la Fundació.
Visites guiades a càrrec del comissari de l’exposició.

38è MINIPRINT INTERNACIONAL DE CADAQUÉS A PINEDA

DEL 19 D’OCTUBRE A L’11 DE NOVEMBRE DE 2018

Exposició del Mini Print Internacional de Cadaqués, que enguany se suma als actes del Centenari dedicant la portada del catàleg a la figura de Joan Josep Tharrats, artista estretament vinculat a Cadaqués.

THARRATS, COSMOS I ART GRÀFIC

LES ARTS DEL LLIBRE AMB THARRATS I DAU AL SET

Llibres d’artista, cartells i publicacions d’alumnes d’Arts del Llibre de “Llotja” i originals de la revista Dau al Set.

del 28 d’abril al 10 de maig de 2018

Prenent com a punt de partida la relació de Tharrats amb el gravat i l’edició d’art, els alumnes del Conservatori de les Arts del Llibre de l’Escola Superior de Disseny i Art “Llotja”1 que treballen en projectes sobre el llibre d’artista combinant les tècniques de gravat, litografia, serigrafia i tipografia amb l’enquadernació, han desenvolupat un projecte a partir de les publicacions de la revista Dau al Set. El resultat d’aquesta proposta es presentarà en l’exposició on, a part dels treballs realitzats, també s’hi podran veure exemplars de bona part dels números de Dau al Set, per tal de contextualitzar les propostes realitzades.

L’exposició també inclourà textos d’Arnau Puig sobre Dau al Set i Tharrats realitzats expressament per aquesta ocasió.

.

Guia de l’exposició

Presentació Fira Arts Libris
Data i lloc 23 d’abril. Arts Santa Mònica, Barcelona